none

Tietosuojaseloste

Asiakasrekisteri & rekisteriseloste

Henkilötietojen käsittely Laulumaa Huonekalut Oy:ssä

1. Rekisterin pitäjä ja yhteystiedot rekisteriasioissa:

Laulumaa Huonekalut Oy
Takojankatu 5
15800 LAHTI

(03) 8828 220
asiakaspalvelu@laulumaa.fi
laulumaa.fi
2740943-9


2. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)

Rekistereitä käytetään oleellisten asiakastietojen tallentamiseen Laulumaan verkkokaupasta tilanneilta, uutiskirjeen tilaajista sekä tietoja asiakkaan sosiaalisen median käytöstä. Tavoitteena on kehittää tuotteita ja palveluitamme, jotta voimme ymmärtää asiakasta paremmin, tarjota parempaa palvelua ja tietoa Laulumaalta/-sta (mm. erilaiset tiedotteet ja kilpailukutsut) sekä lähettää kohdennettuja markkinointiviestejä Laulumaan tuotteista, palveluista sekä jälleenmyyjistä. Voidaksemme tarjota asiakkaalle sopivaa palvelua, voimme tallentaa yhteystietosi, tilaustietosi ja tietoja asiakkuutesi liittyvistä palvelutapahtumista. Keräämiämme tietoja voidaan käyttää käsitelläksemme maksua, reklamaatiota, pystyäksemme vastaamaan kysymyksiin ja ratkaisemaan mahdolliset ongelmat. Jos tuotteidemme ostamiseen ja toimittamiseen tarvitaan tarkennuksia, meidän on voitava olla yhteydessä asiakkaaseen yhteystietojen avulla.

3. Mitä tietoa keräämme?

Saatamme kerätä asiakkaasta tietoja, kuten nimi, ikä tai syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot (posti-, laskutus- ja toimitusosoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostiosoite), asiointi-, ostos- ja tilaus- ja maksutietoja, verkkosivuillamme tehtyjä selaustoimintoja, viestintä- ja markkinointimieltymyksiä, asiakaspalautetta, tyytyväisyys- ja reklamaatiotietoja, sijaintitietoja, IP-osoitteen, asiakkaan viestit ja viestintä kanssamme. Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

4. Kenelle tietoja luovutetaan?

Voidakseen tarjota tiettyjä palveluja voimme saattaa joutua luovuttamaan asiakkaan henkilötietoja yhteistyökumppaneille ja toimittajille, kuten toimituskumppaneille, maksupalvelutarjoajille, markkinointiyhteistyökumppaneille ja it-yrityksille. Tietoja voidaan siirtää toimivaltaisille viranomaisille esimerkiksi väärinkäytösten selvittämiseksi. Laulumaa Huonekaluilla on sopimus tietojen käsittelystä tietosuoja-asetusten mukaisesti yhteistyökumppaneidensa kanssa. Tietoja ei luovuteta tai siirretä EU:n eikä Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

5. Rekisterin suojauksen ja irtisanoutumisen periaatteet

Rekisteri on tallennettu ATK-pohjaisesti ja siihen on pääsy vain ennalta määritellyillä ja palveluiden teknisen tarjoamisen kannalta välttämättömillä henkilöillä. Rekisteri on suojattu ulkopuoliselta käytöltä ja tietojen käyttöä valvotaan.

Tarkastusoikeus ja oikeus oikaista virheellinen tieto

Asiakkaalla on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.3.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Laulumaa Huonekalut Oy
Takojankatu 5
15800 LAHTI

(03) 8828 220
asiakaspalvelu@laulumaa.fi
laulumaa.fi
2740943-9

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Laulumaa yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Laulumaa Huonekalut Oy
Takojankatu 5
15800 LAHTI

(03) 8828 220
asiakaspalvelu@laulumaa.fi
laulumaa.fi
2740943-9

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.